Kako izgleda košnja 4000 kilometara kanala

Kako izgleda košnja 4000 kilometara kanala

Profesionalna košnja se često poistovjećuje s održavanjem travnatih površina uz autoceste i magistralne ceste. No, veliki dio rada s profesionalnim kranskim kosilicama otpada na zahtjevnu košnju kanalskih mreža, udaljenih od prometnica i nevidljivih prolaznicima

4000 kilometara kanala za košnju samo su dio posla koji tijekom godine odradi naš dugogodišnji poslovni partner Vuka iz Osijeka. Postoje čak 144 godine, dok posljednjih nekoliko desetljeća intenzivno rade na izgradnji i održavanju kanalskih mreža.

U svoju su flotu nedavno dodali četiri nova John Deere traktora na koje smo im u našoj tvornici nadogradili bočne kranske kosilice BRK. Posjetili smo ih ubrzo nakon isporuke i sami se uvjerili u težinu terena koje kose uz pomoć naše opreme.

Kanalske mreže im čine većinu svakodnevnog posla. Odgovorni su za održavanje 4000 kilometara kanala sliva rijeke Vuke, od Iloka pa sve do Našica: grade nove kanale, obnavljaju postojeće te ih održavaju. Košnja je 6 do 8 mjeseci godišnje, ovisno o vegetaciji i vremenskim uvjetima, a u svojoj floti imaju ukupno deset RASCO kranskih kosilica. Naša pouzdanost ključ je ove dugogodišnje uspješne suradnje. Jer, kao što nam je ispričao šef servisa Krunoslav Ćošić, dok krene košnja, zastoj kosilice je nedopustiv:

Više od 70% našeg rada otpada na kosilice i košnju. Kosimo 6 dana tjedno, 8 do 9 sati dnevno. Radimo isključivo kanalsku mrežu što znači da naši strojevi i kosilice idu preko teških terena gdje rotori kosilica i radne glave trpe jako velika opterećenja. Zato nam je najvažnije da uz kosilice imamo sav popratni dio – rezervne dijelove, servis, održavanje i naravno kvalitetu. Zbog težine posla veliku pažnju posvećujemo redovnom održavanju, a jednom godišnje radimo i potpuni remont kranskih kosilica.

Kod košnje na ovakvim terenima nekad do kvara dolazi i zbog ljudskog faktora. Operateri u košnji, nažalost, nerijetko nailaze na krupni otpad svih vrsta. Najveći im je problem kad zapne u radnu glavu kosilice što često prouzroči zastoj i nepredviđene popravke. Ipak, s novim kilometrima održavanih kanala svake godine ovakvih slučajeva sve je manje.

G. Krunoslav Ćošić, šef servisa u Vuka Osijek

Vozači traktora ističu kako su najviše zadovoljni jednostavnim i preciznim kontrolama za upravljanje kosilica, te dostupnim mjestima za podmazivanje i dnevno održavanje kranskih kosilica. Kod odabira i kupnje opreme, u obzir uzimaju mišljenja tvrtki koje se bave istim djelatnostima, a kupuju i od domaćih i od stranih proizvođača:

U pogledu podrške i kvalitete je RASCO, prema našem iskustvu i saznanjima, u samom vrhu. Osim 6 modela kosilica koje ste danas vidjeli, imamo ih još nekoliko, a najstariji model je iz 2003. i danas radi bez problema.

Zanimljivo je da Vuka gotovo isključivo radi s traktorima marke John Deere, na koje su i nadograđene naše kranske kosilice. Tijekom posljednjih godina izbor im je pao na John Deere iz istih razloga zbog kojih su odabrali i RASCO: rezervni dijelovi, servis, održavanje, obuka servisera i kvaliteta traktora.

Kao proizvođaču i poslovnom partneru, uvijek nas jako veseli iz prve ruke čuti mišljenja i iskustva kupaca, pogotovo kad su plod dugogodišnje i kvalitetne suradnje. Zato ćemo sa zadovoljstvom popratiti svaki uspješan projekt kao što je ovaj u Vuki u Osijeku.

Galerija

Najnoviji članci

Zimska služba – kako odabrati pravu kombinaciju?

Zimska služba veliki je imperativ za komunalna poduzeća. Uzimajući u obzir nestabilne vremenske uvjete posljednjih godina i nepredvidivost temperatura i padalina, pred operaterima zimske službe svake je sezone težak zadatak. RASCO uvijek nastoji biti korak ispred i...

Postani RASCO stipendist uz stipendije do 398 eura mjesečno!

RASCO je jedan od vodećih europskih proizvođača profesionalne opreme za ljetno i zimsko održavanje svih vrsta prometne infrastrukture. Iz naših proizvodnih pogona svakodnevno izlaze neki od najsloženijih strojeva i sustava u ovom dijelu Europe. Zbog toga smo kroz naš...

Pretplatite se na naš newsletter