Kako nastaju RASCO kompozicije na vozilima

Kako nastaju RASCO kompozicije na vozilima

Jedna od usluga koju osiguravamo našim kupcima je potpuno rješenje ugradnje RASCO stroja na vozilo, po principu „ključ u ruke“.

Kada dođe vrijeme za ugradnju, možemo gotovo sve: od opremanja lakih gospodarskih vozila malim snježnim plugovima do kompleksnih ugradnji 10-metarskih kosilica na traktore od 7 tona ili kompozicija za zimsko održavanje koje čine dva snježna pluga ukupne širine 7 metara te posipača s pripadajućim hidrauličkim nadogradnjama.

Sve to radi RASCO tim nadogradnji: izmjere i procjene vozila, konstrukciju prihvata na vozilo i ugradnju RASCO stroja na vozilo kupca. Konstrukcije uključuju međuprihvat koji će povezati vozilo s RASCO uređajem: kamionske i traktorske ploče, podšasije za posipače, okviri za ugradnju bočnih kosilica na traktore, hidraulički priključci i dr..

Tim je odgovoran za sve nadogradnje koje radimo unutar tvornice te veliki broj na terenu. Ugrade preko 20% ukupno proizvedenih strojeva na godišnjoj razini, na gotovo sve vrste vozila za održavanje.

Među prvima u Hrvatskoj: tehnologija 3D skeniranja vozila

U radu koriste sve dostupne alate za konstruiranje i skiciranje nadogradnji na šasijama, a odnedavno im pomaže i 3D skener, koji je RASCO nabavio među prvima u Hrvatskoj, a timu služi za vrlo precizno skeniranje i mjerenje pojedinih dijelova traktora ili kamiona.

Ovaj proces najlakše je usporediti s magnetskom rezonancom, jer skeniranje vozila u realnom vremenu projicira detaljan ‘kostur’ šasije vozila na računalo. Nakon odrađenog 3D skeniranja puno je preciznije i učinkovitije konstruirati potreban prihvat za RASCO stroj, kao i sve ostale nadogradnje potrebne vozilu. Krajnji rezultat su prihvati i nadogradnje koje odlično odgovaraju vozilu kojem su namijenjene, dok za krajnjeg kupca to znači još veću učinkovitost, dugotrajnost i sigurnost njegove kompozicije za održavanje. Uz navedene benefite, 3D skeniranje uvelike ubrzava i olakšava cijeli proces konstruiranja prihvata i svih popratnih nadogradnji za RASCO strojeve.

Ipak, i usprkos svim modernim inženjerskim alatima, iz odjela poručuju kako se još uvijek ponekad služe i „analognim“ alatima: pomičnim mjerilom i metrom.

Proces nadogradnje mogu podijeliti u dva dijela: kada je o vozilu poznato sve i kada se o vozilu zna malo ili vrlo malo. Kod potonjeg je sam proces nadogradnje značajno duži jer se moraju uzeti sve potrebne mjere kako bi se napravila konstrukcija prihvata na vozilo, nakon toga slijedi proizvodnja, a tek potom montaža na vozilo, kaže voditelj tima Marin Krisla.

Kompleksne ugradnje bočnih kosilica

Ističu kako ne mogu niti jedan projekt izdvojiti kao teži ili lakši, jer svaki kupac i svako vozilo ima svoje zahtjeve koje moraju poštivati. No, slažu se da je najkompleksnija ugradnja RASCO bočnih kosilica na traktore jer to zahtijeva složenu konstrukciju, proizvodnju i montažu okvira koji „okuje“ cijeli traktor.

Za taj posao moramo imati traktor u tvornici i na temelju njega konstruiramo okvir za prihvat kosilice. U ovom poslu nam je od iznimne važnosti 3D skener koji nam je proces mjerenja vremenski skratio, a preciznost mjerenja višestruko povećao, istaknuo je Marin Krisla.

RASCO: certificirani nadograditelj kamiona i Unimoga

Kompleksnom procesu nadogradnji pomaže RASCO-v status certificiranog nadograditelja za brojne poznate šasije vozila (Mercedes-Benz, Unimog, Volvo, MAN). Status omogućuje uvid u sve procese koje moramo poštovati prilikom ugradnje RASCO stroja na vozilo, a našem kupcu je garancija da je svaka nadogradnja na vozilu napravljena prema pravilima struke i naputcima proizvođača šasija.

Potpuno rješenje za zimsko održavanje prometnica u Slovačkoj, rješenje za održavanje kanala na istoku Hrvatske ili ugradnja posipača na tegljač tek su mali dio bogatog portfolija projekata kojim se tim nadogradnji vozila svakodnevno bavi. A znamo koliko je važno da svaki stroj za održavanje u kompletu s vozilom radi učinkovito, sigurno i sa što većim uštedama. Zato preporučamo da ugradnju prepustite našim stručnjacima koji će vam to i osigurati.

Galerija

Najnoviji članci

Rasco slavi 30. godina postojanja!

Trideset godina traje putovanje otkad su dugogodišnji prijatelji Frane Franičević i Darko Paviša 1990. godine odlučili osnovati obrt jer su uvidjeli da poljoprivrednicima u njihovom selu nema tko servisirati traktore, kosilice, kombajne i ostalu mehanizaciju. Obojica...

Prijavite se na natječaj za dodjelu RASCO stipendije!

Pozivamo sve zainteresirane studente preddiplomskog ili diplomskog studija Fakulteta strojarstva i brodogradnje u Zagrebu i drugih strojarskih fakulteta (konstrukcijskog ili proizvodnog smjera) te Fakulteta elektrotehnike i računarstva, pogotovo one koji dolaze iz...

IFAT 2020 je otkazan: novi planovi do kraja ove godine

Sljedeći sajam IFAT će se održati od 30. svibnja do 3. lipnja 2022. Više informacija pronađite ovdje: https://www.ifat.de/en/trade-fair/trade-fair-profile/latest-information/ RASCO tim je već počeo raditi na novitetima i zanimljivostima koje ćemo vam predstaviti na...

Pretplatite se na naš newsletter