Zlatni standard zimske službe

Zlatni standard zimske službe

Mercedes-Benz Arocs nadogradili smo u vozilo zimske službe koje bez problema može raditi na većini europskih prometnica

Što bi zapravo bila školska definicija kamiona zimske službe?

Kad bi trebali opisati jedno konkretno vozilo koje bi predstavljalo pojam ‘kamion zimske službe’, bar što se tiče europskog kontinenta ono bi izgledalo otprilike ovako: dvo-osovinska šasija s međuosovinskim razmakom 3900 mm, 4×4 pogon, ukupna dozvoljena nosivost 22 tone. 6-cilindarski 7,7 litreni motor sa 354 KS, zakretnim momentom 1400 Nm i automatiziranim prijenosom. Prostrana kabina opremljena narančastim rotirajućim svijetlima na krovu i povišenim prednjim svijetlima izvana, s dovoljno prostora za dodatan alat i toplu zimsku odjeću. Dvokružni hidraulički sustav spojen direktno na PTO motora. Prednja kamionska ploča na koju je ugrađena 3,4-metarska ralica. Na stražnjoj strani sanduk u kojem je smješten posipač soli zapremine 5 m3. Svim nadogradnjama se upravlja direktno iz kabine vozila. A da bi bio maksimalno vidljiv po lošem vremenu, kamion je kompletno obojan u RAL 2011 nijansu narančaste.

Iako su moguće varijacije gotovo beskonačne, ovo predstavlja tipičnu konfiguraciju kamiona zimske službe iz nekoliko razloga: može relativno brzo doći do mjesta rada, okretan je i može pokriti veliku dionicu ceste prije nego se mora vratiti u bazu po nadopunu posipala i goriva. Upravo ovakav kamion zimske službe najčešće viđamo u održavanju magistrala između naseljenih mjesta ili glavnih arterija većih gradova. Čišćenje i posipanje autocesta također mu ne bi bio stran zadatak.

Povratak korijenima

Arocs iz ove priče će ipak morati još pričekati prije nego što vidi prave zimske uvjete. Naime, nakon što smo ga opremili u RASCO tvornici u Hrvatskoj, vratio se u svoj rodni grad Wörth am Rhein u Njemačkoj. Točnije, u Branchen-Informations-Center (BIC) pored tvornice Mercedes-Benz kamiona. Tamo će biti izložen uz ostala vozila koja su nadograditelji sa statusom „QualifiedPartner by Mercedes-Benz Trucks” opremili za različite specijalizirane primjene. RASCO pripada toj skupini ovlaštenih nadograditelja, i jako smo sretni što smo dobili ovu priliku da predstavimo svoje iskustvo  nadograđivanja Mercedes-Benz šasija.

Naravno, postoji i razlog zašto smo Arocs nadogradili baš ovako. Opisana kombinacija će gotovo sigurno odgovarati potrebama velikog broja cestarskih poduzeća i tvrtki ovlaštenih za poslove zimske službe. Zato vjerujemo da će privući pažnju posjetitelja BIC centra koji traže ovaj tip rješenja.

Hidraulika

Pogledajmo detaljnije glavne dijelove kompozicije, počevši od hidrauličkog sustava koji pogoni i upravlja uređajima. Na PTO motora su spojene dvije zupčaste hidrauličke pumpe u tandemu. Prva, s protokom ulja od 40 litara/min pogoni posipač, dok druga s 20 litara/min služi za pogon i upravljanje ralicom. Hidraulički blokovi i 80-litreni spremnik ulja smješteni su na desnoj strani kamiona između prednje i stražnje osovine.

Prednji dio kamiona

Prednja ugradbena ploča je konstruirana prema EN 15432 F1 standardu. Bočni nosači sadrže dva para hidrauličkih spojnica – jedan za zakretanje ralice lijevo-desno, drugi za podizanje i spuštanje – kao i za povratni vod. Dostupan je električni priključak koji na koji je spojena gabaritna rasvjeta pluga.

Što se tiče samog čišćenja snijega – s MOSOR-om PK nema greške. To je jedan od najpopularnijih proizvoda među našim kupcima, baš zbog svoje prilagodljivosti. Vrlo dobro savladava srednje količine snijega pri većim brzinama, npr. kod rada na otvorenih cestama. Također je odličan za čišćenje naselja, zbog poliuretanskih veza između krila i grede pluga. Zbog elastičnih veza se ralica lakše prilagođava neravninama na cesti i sigurno prolazi preko prepreka. U ovoj konfiguraciji ralica je široka 3,4 metra, dok u radnom položaju čisti površinu širine gotovo 3 metra. Umjesto standardnih čeličnih noževa, na MOSOR PK su ugrađeni Norskal kompozitni noževi s dužim vijekom trajanja.

Stražnji dio kamiona

Stražnji dio zauzima posipač soli SOLID ugrađen u sanduk vozila. Kiper sandukom proizvođača Meiller Kipper se upravlja zasebno pomoću kiper pumpe. Ugrađeni sanduk omogućuje kamionu više fleksibilnosti van zimske sezone. Posipač se tada jednostavno demontira korištenjem RO-RO (Roll-on, Roll-off) sustava nogu. Nakon demontaže, kamion se može nastaviti koristiti za prijevoz građevinskog materijala i slične zadatke.

Posipač ima 5 kubičnih metara zapremine spremnika suhog sredstva. Sredstvo za posipanje do isipnog ušća dovodi pužni transportni sustav koji je odličan izbor za vrlo precizno doziranje sredstva s niskim udjelom vlage poput soli, pijeska ili kamene sipine.

Posipač je opremljen i sustavom za mokro posipanje, koji povećava učinkovitost posipanja. Bočni spremnici mogu nositi do 2400 litara otopine.

Upravljački sustav

Važan dio kompozicije čini upravljački sustav. Dvije upravljačke jedinice su ugrađene u kabinu vozila. Lijevo na slici je prikazana upravljačka jedinica EDH 20 za hidraulički sustav. Njene glavne funkcije su pokretanje hidrauličkog kruga posipača, pomicanje ralice gore-dolje i lijevo-desno pomoću joysticka, uključivanje plivajućeg položaja i podešavanje rasterećenja pritiska ralice na površinu.

Desno se nalazi upravljačka jedinica EPOS 10 koja je nedavno potpuno redizajnirana. Među poboljšanjima je brži hardver, veći LCD ekran u višoj rezoluciji, pojednostavljen prijenos podataka preko USB sučelja, kao i povezivost s drugim uređajima preko wireless i Bluetooth veze. Osnovne i napredne naredbe su dostupne pritiskom na za to određene gumbe: uključivanje posipanja, podešavanje količine posipala i smjera posipanja, odabir unaprijed postavljene programe posipanja, podešavanje postotka mokrog sredstva, uključivanje mokrog posipanja i mnoge druge.

Dodatne mogućnosti uključuju jednostavnu kalibraciju posipača, pregled i download izvještaja o posipanju, kao i slanje podataka na ARMS sustav za praćenje i nadzor flote za održavanje.

Pomoći ćemo vam u odabiru idealne konfiguracije za zimsku službu

Za svakoga tko se upušta u zadatak opremanja kamiona zimske službe, količina i raznolikost dostupnih izbora može postati iznimno složena. Kao iskusni proizvođač zimske opreme i nadograditelj kamionskih šasija, RASCO svim svojim kupcima nudi pomoć i savjetovanje pri odabiru. Možemo preporučiti nadogradnje prilagođene vremenskim i cestovnim uvjetima na području koje se održava,  ali i optimalnu konfiguraciju šasije na koje se ugrađuje zimska služba, do najsitnijih detalja. Neovisno treba li vam ‘tipičan’ kamion zimske službe ili pak potpuno prilagođeno rješenje, RASCO ima rješenja koja odgovaraju na svaki zahtjev.

Galerija

Najnoviji članci

Kako brinemo o okolišu i zajednici

S preko 400 zaposlenika od čega gotovo 10% radi u razvoju i inovacijama, RASCO je iz zanatske radionice stasao u kombinaciju velikog metalskog proizvođača i visokotehnološke razvojne kompanije koja razvija, proizvodi i prodaje vlastite proizvode u preko 40 zemalja svijeta....

I ljeti i zimi, i u nizinama i na planinama

Zima na sjevernoj hemisferi podrazumijeva teže uvjete za sve koji putuju autocestama, a kad nadodamo niske temperature, snijeg i poledicu, prohodnost i sigurnost u vožnji je gotovo nemoguća bez zimskih službi. Danas se one sastoje od vozila opremljenih visokotehnološkim...

Pretplatite se na naš newsletter