RASCO POTPUNO RJEŠENJE ZA ZIMSKO ODRŽAVANJE AUTOCESTA
Rješenje za potpuno zimsko održavanje autocesta je jedan od značajnijih projekata RASCO tima nadogradnji. Sedam „golih“ kamionskih šasija, pristiglih direktno iz tvornice, pretvoreno je u potpuno opremljena vozila za zimsku službu. Koristi ih kupac iz Slovačke za čišćenje snijega i posipavanje na tamošnjim autocestama. Cijeli proces uključivao je implementaciju niza prethodno iskušanih rješenja, ali i ugradnju većeg modela bočnog snježnog pluga.
Kamionske šasije na koje je oprema nadograđena su marke Mercedes-Benz, model Arocs 3342. Neke od ključnih karakteristika navedenog modela su motor od 421 konjske snage, pogon 6×4, međuosovinski razmak od 3900 mm i maksimalna nosivost 33 tone. Ovakva konfiguracija šasije osigurava siguran rad u vrlo teškim uvjetima te omogućuje nošenje velike količine materijala za posipanje prometnica.
Nadogradnje šasije uključuju prednje i bočne prihvatne ploče za snježne plugove s potrebnim hidrauličkim i električnim instalacijama. Iza kabine vozila smješten je trokružni hidraulički sustav s direktnim spojem na PTO motora. Tri zupčane pumpe pogone hidrauličke izvršne elemente prednje i bočne ralice te posipača soli. Na okvir hidrauličkog sustava integriran je nosač rezervne gume s hidrauličkim mehanizmom za jednostavno spuštanje i podizanje.
Na prednju ploču kamiona ugrađena je ralica KALNIK XL, prvenstveno namijenjena zimskom održavanju autocesta pri velikim brzinama. Ukupna širina ralice je 5 metara, dok je širina čišćenja 4,3 metra pri kutu zakreta od 30°. Posebna značajka ove ralice je sklopivi lijevi segment koji omogućuje veću sigurnost i okretnost u prometu, ali i čišćenje snijega u užim prostorima poput odmorišta na autocestama ili naplatnih kućica.
Uz prednju ralicu, na vozilo je ugrađen i bočna ralice BSP širine 4,5 metara. Ova ralica je šira i viša varijanta BSP-a koji je od ranije dostupan u RASCO proizvodnom programu. Kad su obje ralice u radnom položaju, njihova ukupna širina čišćenja iznosi 7 metara odnosno dvije pune prometne trake na autocesti. Obje ralice su opremljene posebno profiliranim poliuretanskim noževima koji omogućuju temeljito čišćenje prometne površine, dok sustav rasterećenja hidrauličkog sustava minimizira njihovo trošenje tijekom rada.
Nadograđena oprema zaokružena je posipačem SOLID X. Sa 8.0 m³ zapremine spremnika suhog sredstva i 2500 L mokrog, vozilo će moći pokriti velike udaljenosti na autocestama prije povratka u bazu radi ponovnog punjenja spremnika. Transportni sustav u obliku puža doprema posipalo na isipno ušće, gdje se ono miješa s tekućim sredstvom i po prethodno zadanim parametrima precizno nanosi na površinu. Posipač je opremljen ljestvama i platformama na bočnom i stražnjem dijelu radi sigurnog pristupa i održavanja. Noseći okvir je povezan sa šasijom pomoću sustava za brzo montiranje, što operateru omogućuje jednostavno skidanje posipača i zamjenu drugom nadogradnjom nakon završetka zimske sezone.
Korisničko sučelje ugrađeno uz ovaj komplet opreme također je vrijedno spomena. Svim uređajima se upravlja pomoću upravljačkih jedinica koje su praktično smještene u dosegu vozačeve desne ruke. Upravljačka jedinica KH3 namijenjena je upravljanju s oba pluga, postavljanju sustava rasterećenja te aktiviranju plivajućeg položaja za svaki plug posebno. Preko upravljačke jedinice EPOS 10 podešavaju se svi parametri posipača, kao što su širina posipanja i količina posipala, asimetrija i omjer mokrog sredstva. Uz to, na stražnji dio posipača je ugrađena termalna kamera koja upravljačkoj jedinici šalje podatke o temperaturi i vlažnosti površine ceste. Pomoću tih podataka upravljačka jedinica automatski postavlja optimalne parametre za posipanje. Treća kontrolna jedinica prikazana na fotografijama služi za posebne hidrauličke funkcije koje kontroliraju zakretno krilo prednjeg snježnog pluga.
Roland Lauko, direktor MB Servisa, našeg distributera u Slovačkoj MB Servis, je komentirao projekt: „Izrazito cijenim način na koji RASCO prilagođava svoju tehnologiju zahtjevima naših kupaca kako bi ispunili njihove visoke kriterije. Projekt novog bočnog pluga širine 4,5 metara bio je veliki izazov, no u suradnji s RASCO timom smo ga uspjeli isporučiti profesionalno i bez poteškoća. Duljina autocesta u Slovačkoj raste iz godine u godinu, i ponosan sam što će ih održavati oprema marke RASCO.“
RASCO se smatra isporučiteljem cjelovitih rješenja za održavanje prometnica za svoje krajnje kupce, te stoga uvijek s entuzijazmom preuzimamo zahtjevne projekte poput ovog. Vjerujemo da će novi vlasnik ovih moćnih vozila zimske službe biti zadovoljan njihovom učinkovitošću i pouzdanošću.