Nova zimska služba u Litvi: sigurniji promet i manje soli u okolišu

Nova zimska služba u Litvi: sigurniji promet i manje soli u okolišu

Kompanije za održavanje u Litvi su nakon višegodišnje pauze obnovile vozne parkove. Uz nove ralice, nabavili su i moderne posipače opremljene tehnologijom mokrog posipanja

Posipanje mokrim sredstvom umjesto uobičajenom solju, može smanjiti ukupnu količinu soli bačenu na ceste tijekom zimskog održavanja.

U Litvi je nova oprema već u upotrebi, pogotovo nakon povećanog broja prometnih nesreća tijekom posljednjih nekoliko tjedana, koje je zabilježila tamošnja osiguravajuća kuća “Lietuvos Draudimas”. Nakon obilnog snijega koji je pao diljem Litve u drugom tjednu 2021., broj prometnih nesreća je skočio za 32% u odnosu na zadnji tjedan 2020., kada nije bilo snijega.

Izvor fotografije: www.delfi.lt

4 puta manje soli na cestama

Tomas Samulionis, voditelj prodaje kompanije Alwark, osvrnuo se na nove trendove u zimskom održavanju: komunalna poduzeća su počela kupovati posipače opremljene spremnicima za mokro posipanje, te ih montiraju na svoja vozila.

„Posipanje mokrim sredstvom znači i do 4 puta manje soli na cesti nego posipanje običnom solju za posipanje. Mokra sol ima i duže djelovanje – čak i od 3-5 dana, što znači da se ceste ne moraju posipati toliko često i obilno. Manja potrošnja soli u zimskom održavanju znači i manje troškova za tvrtke koje održavaju, kao i manje zagađenja u okolišu,“ kaže Samulionis. Smatra da mokro rješenje bolje štiti prometnice čak i na temperaturama do -5 °C. Mokra sol gotovo odmah otapa led na prometnici ili sprječava stvaranje leda, dok se suha otapa puno sporije.

Izvor fotografije: www.delfi.lt

Više prometnih nesreća u zimskoj sezoni

Zimska sezona 2021. je već pokazala zube, a nova oprema u Litvi radi gotovo bez prestanka. Podaci koje je iznijela osiguravajuća kuća „Lietuvos Draudimas“ pokazuju da su se prometne nesreće povećale nakon dolaska zimskih uvjeta.

„Iako je kretanje između općina ograničeno, zbog obilnog snijega i velikih hladnoća smo zabilježili veći broj šteta na vozilima od početka godine. U usporedbi s krajem 2020., kada su prometnice bile suhe, imamo 20% više nesreća. Obilan snijeg uzrokuje i prepreke na prometnicama, jer njegova težina lomi grane drveća i prekida strujne vodove. Zato je važno pripaziti na brzinu i biti oprezan u prometu,“ smatra Artūras Juodeikis, voditelj odjela za naknadu šteta.

Samulionis je nadodao da su zbog sve toplijih zima, mnoge komunalne tvrtke godinama odgađale kupnju nove kvalitetne zimske opreme. Ipak, ove su godine obnovili svoje flote na vrijeme.

Tekst i fotografije prenosimo u cijelosti, original možete pogledati ovdje.

Najnoviji članci

Zimska služba – kako odabrati pravu kombinaciju?

Zimska služba veliki je imperativ za komunalna poduzeća. Uzimajući u obzir nestabilne vremenske uvjete posljednjih godina i nepredvidivost temperatura i padalina, pred operaterima zimske službe svake je sezone težak zadatak. RASCO uvijek nastoji biti korak ispred i...

Postani RASCO stipendist uz stipendije do 398 eura mjesečno!

RASCO je jedan od vodećih europskih proizvođača profesionalne opreme za ljetno i zimsko održavanje svih vrsta prometne infrastrukture. Iz naših proizvodnih pogona svakodnevno izlaze neki od najsloženijih strojeva i sustava u ovom dijelu Europe. Zbog toga smo kroz naš...

Pretplatite se na naš newsletter